Hitman Codename 47 -pelin synty

GamesRadarin artikkelissa syvennytään Hitman -pelisarjan syntyvaiheisiin. IO Interactiven tarkoituksena ei aluksi ollut tehdä Codename 47:ää ollenkaan, vaan alun perin piti luoda vain yksinkertainen räiskintä, jolla ”raivattaisiin tietä tuleville isommille ja mahtavimmille asioille.” Peliä varten kehitetty räsynukkefysiikka, joka oli silloin uusinta uutta, kuitenkin muutti kehityksen suunnan. Fysiikat nähtiin keskeisenä pelielementtinä, joka mahdollisti pelattavuuden siirtymisen kohti hitaampaa, rauhallisempaa suuntaa. (Lähde: GamerRadar+)

Sotapolku.fi – Sotien reitit kartalla

Onpas mielenkiintoinen sota-ajan historiaa dokumentoiva projekti. ”Sotapolku on joukko-osaston sodan aikana kulkema reitti tapahtumineen, joka nyt on rakennettu digitaaliselle kartalle. Tämä tapahtuu siirtämällä tiedot sotapäiväkirjoista palveluun ja karttapohjaan. Täten syntyy ainutlaatuinen polku jossa joukko ja siinä palvelleet ihmiset sidotaan aikaan, paikkaan ja tapahtumiin.” (Lähde: Sotapolku.fi)

OpenComposite (OpenXR)

”OpenComposite OpenXR (previously known as OpenOVR – OpenVR for OculusVR – but renamed due to confusion with OpenVR) is an implementation of SteamVR’s API – OpenVR, forwarding calls directly to the OpenXR runtime. Think of it as a backwards version of ReVive, for the OpenXR compatible headsets.

This allows you to play SteamVR-based games on an OpenXR compatible headset as though they were native titles, without the use of SteamVR!”

OpenXR Toolkit